Thailand reisverslag deel 3

Thailand

Vandaag is alweer het laatste deel van mijn reisverslag door Thailand aangebroken. De laatste week komt hier aan bod en ik kan je vertellen, het was stiekem mijn leukste week in Thailand. Dus laten we snel door gaan naar het laatste deel door Thailand.

Week drie door Thailand

15-08-2016 De laatste dag op Koh Tao. We hebben ‘s ochtends eerst uitgecheckt bij het hostel en we konden onze tassen daar gelukkig laten liggen. We hebben de hele dag doorgebracht op het strand van Mae Haed. Dit is het strand dat direct bij de pier ligt. Niet het mooiste strand van Koh Tao maar voor ons die dag wel de makkelijkste oplossing. We hebben in de avond nog wat gegeten bij een restaurantje op het strand en zijn toen terug gegaan naar het hostel. Daar hebben we nog een lange douche genomen en heb ik nog wat zitten lezen om tijd te doden. We moesten namelijk wachten tot het 20:00 uur was want om 20:30 konden we bij de nachtboot inchecken. Toen we bij de nachtboot aankwamen schrokken we wel een beetje. De boot was echt super oud en verrot en we sliepen met alle mensen in 1 grote slaapzaal met hele kleine bedden. De airco werkte daarnaast ook niet goed dus dat was wel balen. Uiteindelijk heb ik wel kunnen slapen en werden we ‘s ochtends om 6 uur wakker en toen waren we weer terug in Surat Thani.

Thailand

16-08-2016 Vanaf de pier van Surat Thani werden we echt met 10 man in een kleine taxi gepropt richting een soort reisbureau. Vanaf daar moesten we op de plek gaan zitten waar het bordje van jouw bestemming bij hing. Onze eindbestemming was Koh Phi Phi dus wij gingen ook netjes bij dat bordje zitten. Na ongeveer een halfuur wachten werden we opgehaald in minivans om richting Krabi te gaan, want vanaf Krabi zouden we op de boot naar Koh Phi Phi. Na ongeveer een rit van 2.5 uur kwamen we aan in het regenachtige Krabi. Naja regenachtig, het plensde, keihard! Ik baalde echt zo erg want op Koh Tao hadden we nog prachtig mooi weer. Ook hier kwamen we weer aan bij een reisbureautje waar de hele dag een vrouw zit. Hier waren we rond 10:30 en moesten tot 13:00 uur wachten tot we werden opgehaald. We moesten dus 2.5 uur wachten…. We konden daar ook niks doen omdat het nogal afgelegen lag. De vrouw viel ook meteen maar met de deur in huis en vertelde ons dat het weer slecht was (goh echt?) en dat het niet verstandig was om naar Koh Phi Phi te gaan want de voorspellingen waren ook niet echt positief. Richard en ik hebben toen best wel lang overlegd omdat we dus onze boottickets nog mochten wijzigen. Maar we hadden het hotel op Koh Phi Phi al betaald dus besloten we om gewoon maar te gaan en als het dan toch echt slecht weer was konden we altijd weer weggaan. Met goede moed zijn we toen op de boot naar Koh Phi Phi gegaan en toen we daar aankwamen was het gelukkig droog. Daar was ik al blij om. We werden opgewacht door een mannetje van het hotel en in een soort kar werden onze tassen gedropt. Het was een klein stukje lopen naar het hotel maar toen we daar aankwamen moesten we eerst 170 traptreden op. Ja echt, ik heb ze geteld. De medewerker heeft onze twee backpacks naar boven getild, chapeau, en bij de huisjes gebracht. We mochten toen ons huisje in en het was meteen mijn favoriete huisje van de vakantie. We hadden een prachtig uitzicht over het eiland en vrijwel meteen kwamen er allemaal aapjes op ons balkon! Dit was echt zo ontzettend leuk en schattig. We hebben die dag niet veel meer gedaan maar het regende nog steeds niet, whoehoe!

17-08-2016 We hebben als eerst heerlijk uitgeslapen, daar was ik toch wel even aan toe, een goede nachtrust. Toen ik de gordijnen opende scheen de zon! Het weer zag er echt prachtig uit, wat ben ik blij dat we hier toch heen zijn gegaan. Daarna hebben we ontbeten en zijn we naar een duikschool gegaan om een duik te gaan boeken. Ik wilde namelijk dolgraag duiken op Koh Phi Phi. We hebben een duik geboekt voor de volgende dag en hebben de mevrouw nog even gevraagd waar we goed konden snorkelen. Ze vertelde ons over het strand genaamd Long Beach. Daar konden we dan vanaf de pier makkelijk heen lopen, naja makkelijk, het was dan ongeveer 45 minuten lopen en klimmen door de jungle maar goed ik ben wel in voor een avontuur. Alleen de wandeling ernaartoe was al prachtig. Toen we eenmaal op het strand aankwamen kon ik mijn ogen niet geloven. Dit is echt het allermooiste strand dat ik ooit gezien heb. Dit was het ultieme onbewoond eiland gevoel. Er waren misschien 20 mensen en het strand was super lang, spierwit en poederachtig. Helaas waren de golven te hoog waardoor ik het water niet in ben gegaan maar ik heb heerlijk op het strand kunnen vertoeven. Na een paar uur chillen besloten we om de toch voort te zetten richting het viewpoint van Koh Phi Phi. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over het eiland. Deze wandeling nam nog iets langer in beslag want dit was echt nog een heel eind de berg op lopen. Na ongeveer een uur kwamen we aan bij het adembenemende uitzicht. We hadden ook nog geluk want de zonsondergang ging bijna beginnen, daardoor kleurde het eiland oranje/rood. Echt prachtig! ‘S avonds weer heerlijk uiteten en toen weer op bed want de volgende dag stond weer een dag duiken op het programma en we gingen vroeg in de ochtend.

18-08-2016 Vandaag weer vroeg op want we gaan duiken. We moesten ons verzamelen bij de duikschool en zouden dan gezamenlijk naar de boot lopen. Eenmaal op de boot was het nog ongeveer een halfuurtje varen naar het eiland Phi Phi Leh, dit was de duiklocatie voor vandaag. We hadden een hele lieve duikinstructrice en onze eerste duik was echt al 100x mooier dan die op Koh Tao. Er waren hier zoveel verschillende vissen en zelfs een haai! Helaas was ik net te laat met kijken want de haai was alweer vertrokken. Ook de tweede duik was prachtig en rond 13:30 kwamen we weer aan op het eiland Koh Phi Phi. Dit was onze laatste volle dag op het eiland en die wilde ik niet verspillen. Daarom hebben we om 14:30 nog een excursie geboekt waarbij je naar verschillende eilanden gaat om die te bekijken. Als eerste kwamen we aan bij Monkey Beach. Dit is een strand waar allemaal aapjes zitten. Helaas toen wij aankwamen was er maar 1 aapje en toen we weggingen kwamen de andere aapjes om de hoek kijken. Daarna zijn we weer vertrokken richting Phi Phi Leh om daar naar Maya Beach te gaan. Dit strand is beroemd van de film The Beach. Om op het eiland te mogen moest je wel even 10 euro entree betalen en eigenlijk hoefde dat niet perse van mij. Wij zijn daarom niet naar het strand gegaan maar zijn gaan snorkelen in de baai, wat ook erg mooi was. Rond 19:30 kwamen we weer terug aan op Koh Phi Phi en zijn toen nog uiteten gegaan. Daarna weer op bed want de volgende dag moesten we weer op de boot naar het vaste land.

Hotel in Krabi

19-08-2016 We konden laat uitchecken dus dat was ontzettend fijn en hebben toen nog uitgebreid een ontbijt genomen. Daarna hebben we niet echt meer iets bijzonders gedaan. Om 15:30 uur namen we de boot naar Krabi en daar kwamen we 2 uur later aan. Meteen een taxi genomen naar het hotel en ook hier hadden we weer een heel erg leuk en mooie kamer. We hadden nog niet gegeten dus hebben we een 7-Eleven in de buurt opgezocht en daar hebben we de o zo bekende tosti gegeten. Eigenlijk zijn de laatste dagen het minst leuk want ook morgen stond alleen maar een dag reizen op het programma.

20-08-2016 Ook vandaag hadden konden we laat uitchecken en daarna hebben we eigenlijk alleen maar in de lobby gezeten om tijd te doden. De taxichauffeur zou ons om 15:00 uur ophalen om ons naar het vliegveld van Krabi te brengen. We waren ook nog eens veel te vroeg op het vliegveld want het vliegtuig vertrok pas om 19:00 uur richting Bangkok. Eenmaal in het hotel in Bangkok zijn we door gegaan naar een rooftop bar. We wilden graag naar Lebua State Tower maar helaas waren mijn mooie kleren ontzettend smerig en voor die rooftop bar was een dresscode. Daarom zijn we naar CLOUD47 gegaan. Een hele leuke en hippe rooftop bar in het centrum van Bangkok. We hebben hier eerst wat gegeten en daarna nog wat gedronken. Het uitzicht was echt prachtig! Dit was een ontzettend mooie afsluiter van een prachtige vakantie. Moe en voldaan vielen we in slaap in het hotel.

Thailand

21-08-2016 Vandaag is het zover, we gaan naar huis. Stiekem had ik er ook wel zin in. Je bent er namelijk uiteindelijk ook wel weer klaar mee en dan verlang je naar thuis. Naar Nederlands eten en je eigen bed. We zaten om 7:00 uur in de taxi naar het vliegveld en we waren mooi op tijd. Ons vliegtuig vetrok om 10:00 naar Nederland en we landden hier om 19:30. Toen we door de douane deuren naar buiten kwamen stond tot onze verassing de hele familie er, behalve twee personen. Onderweg zijn Richard en ik namelijk oom en tante geworden! Richard zijn zus is die dag bevallen van een prachtig en gezond meisje genaamd Zoë. We zijn dus vanuit het vliegveld meteen doorgegaan naar het ziekenhuis om hen te bewonderen. Pas om 02:00 ‘s nachts lagen Richard en ik weer in ons eigen bed.

We hebben echt een prachtige vakantie gehad door Thailand. Ik vind het land fantastisch en heb genoten van alles wat Thailand te bieden heeft. Natuurlijk zijn drie weken veel te kort om het land te bekijken maar in drie weken hebben we heel wat kunnen zien. Ik heb onwijs genoten en ik hoop dat jullie de verslagen leuk vonden om te lezen.

Liefs

Esther

(Visited 110 times, 1 visits today)